mandag den 29. august 2011

2000-2009 Top 50

Hej igen. Jeg prøver lige at få min dansksprogede musik-blog op at køre igen. Fra nu af, så vil den blot blive brugt til at poste anmeldelser af mine yndlingsplader, tror jeg. For at skabe et par pejlemærker, så er her en liste jeg lavede sidste vinter, over mine yndlingsalbums fra forrige årti. Jeg er ikke længere helt enig, og har hørt nogle nye ting som skulle på, men sådan så det ud december 2010. Og i skal ikke regne med, at der kommer til at være poster om dem alle sammen, nogle plader egner sig bedre til at skrive om end andre. En [½] uden for et abum indikerer, at den linkede post har lidt om albummet, men ikke indgående behandler det. Anyways, here goes:

1) The Notwist - Neon Golden
2) Azeda Booth - In Flesh Tones
3) Animal Collective - Here Comes the Indian
4) Modest Mouse - The Moon and Antarctica
5) Boredoms - Vision Creation Newsun
6) Battles - Mirrored
7) Liars - Drum's Not Dead
8) Wilco - Yankee Hotel Foxtrot [½]
9) Clinic - Internal Wrangler
10) Paavoharju - Laulu Laakson Kukista
11) Daft Punk - Discovery
12) Arcade Fire - Funeral
13) Dirty Projectors - Bitte Orca
14) TV on the Radio - Dear Science [½]
15) Godspeed You Black Emperor - Lift Your Skinny Fists Like Antennas To Heaven
16) Black Dice - Beaches and Canyons
17) Parts and Labor - Receivers
18) Primal Scream - XTRMNTR
19) Do Make Say Think - Winter Hymn Country Hymn Secret Hymn
20) The Mae Shi - Hlllyh
21) Mount Eerie - Wind's Poem
22) Blur - Think Tank
23) Sunn O))) - Monoliths & Dimensions
24) Radiohead - Kid A [½]
25) Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots
26) The Futureheads - The Futureheads
27) Badly Drawn Boy - Hour of Bewildebeast
28) Animal Collective - Strawberry Jam
29) Hawksley Workman - Last Night We Were the Delicious Wolves
30) The Strokes - Is This It
31) Her Name Is Calla - The Heritage
32) (The Real) Tuesday Weld - I, Lucifer
33) Yeasayer - All Hour Cymbals
34) HEALTH - HEALTH
35) J Dilla - Donuts
36) El Guincho - Alegranza
37) Mercury Rev - All Is Dream
38) Laakso - I Miss You, I'm Pregnant
39) Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
40) Land of Kush - Against the Day
41) Ed Harcourt - Here Be Monsters
42) Thunderbear - Thunderbear
43) Panda Bear - Person Pitch
44) Worriedaboutsatan - Arrivals
45) Hold Steady - Boys and Girls in America
46) Erykah Badu - New Amerykah pt 1: 4th World War
47) Clap Your Hands Say Yeah - Clap Your Hands Say Yeah
48) Ryan Adams - Heartbreaker
49) Kanye West - Graduation
50) LCD Soundsystem - LCD Soundsystem

1 kommentar:

  1. Virkelig kedelig smag. Det svarer lidt til at lave en liste over de halvtreds bedste film fra de sidste 10 år og så udelukkende vælge film fra Blockbuster's top 10. Det er naturligvis bare min mening, men det farver altså uvægerligt andres indtryk af dig og får dig til at virke ret overfladisk i mine øjne. Altså, dit personlige yndlings læsestof har jeg ikke indtryk af du ligefrem vælger ud fra boghandlerens ugentlige anbefalinger og jeg vil heller ikke gå ud fra du konstant lever af Big Macs og hotdogs - men det ville klæde dig at dykke lidt dybere mht musikken.

    SvarSlet